reklama

Nadýchnuť sa a cítiť orgován

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Z denných záznamov za posledné mesiace:

...Hrmelo. Hrmelo dosť dlhú dobu. Ale nebol to ten typ búrky, ktorý vám premočí topánky, rozcuchá vlasy a rozmaže make-up. Skôr by som to nazvala osviežujúcou letnou búrkou počas horúcich dní. Na tvári som cítila každú kvapku a dokonca som sa tomu smiala, lebo rovnako ako mi kvapky stekali dole tvárou, cítila som sa slobodná. Slobodná po mesiacoch horúčav, keď som si už myslela, že som sa premenila na skalu. Tak príjemná búrka, ktorá...

...O desiatej večer som sa prinútila vypnúť laptop a radšej ísť spať, lebo pocit, že to so mnou nerobí nič, ma ubíjal viac ako plač, ktorý však neprichádzal. Áno, navonok silná, ale občas aj ona nachádza prázdne miesta. Síce už neverí v optimizmus aj na miestnych verejných toaletách, ale verí, že každý deň je dôvod na úsmev. Aj keď sa nedá smiať 24 hodín denne (minimálne nie v spánku), vždy sa nájde maličkosť, ale aj veľkosť, ktorá nás rozosmeje. Občas stačí pohľad do zrkadla. A vtedy sa smejem najviac...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

...Ráno sa zobudím s pocitom, že slnko už vyšlo a dokonca aj odchádzam z domu z lúčmi. Je naozaj možné, aby som už poobede videla dážď a búrku? Prečo potom v noci sneží a mrzne? ...

...Mrs. Jacobson sa ma nedávno opýtala čo plánujem robiť nasledujúce mesiace, ktoré strávim v Amerike. Muzikál mi skončil, Cross Country ski sa taktiež blíži ku koncu, takže aktivity, ktoré mi zabrali najviac času sú za mnou. A čo teda plánujem? Plánujem sa smiať, zaspávať bez hudby na ušiach, s notebookom vo vedľajšej miestnosti a zbaviť sa kruhov pod očami, ktoré budú mať moje deti asi vrodené...

...ale chýba mi domov. Chýba mi pocit slobody, keď sa aj o 23:30 len tak vyberiem na prechádzku, lebo neviem zaspať. Sloboda, kde sa o mňa rodina nezaujíma a nekontrolujú moju dochádzku na minúty. Zvykla som si... V Amerike som si zvykla na tento hlúpy systém, ktorý ma už ubíja. Aj keď... Aj keď už čoskoro som doma. S nádejou a úsmevom na tvári. Zaspávam bez hudby v ušiach a s notebookom na zemi. Len neviem či nie som až príliš unavená a z časti aj lenivá. Už aby som bola doma...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...Aj keď sa za posledné dni naozaj oteplilo, stále nemám odvahu chodiť do školy ráno pešo. Po tom, ako mi v januári primrzli za 10 minút nohavice k nohám, a ja som mala ešte hodinu kŕče, som s mojimi rannými prechádzkami známe ako „cesta do školy“ dočasne rezignovala. Takže som po troj-minútovej ceste autom s host mamou povedala pravidelne opakujúcu sa frázu „Have a nice day“ a pomalým krokom sa ponáhľala na Show Choir. Je SEDEM hodín ráno. Na Slovensku o 7 viac. S "totálnym" nadšením som po tisíci krát tancovala choreografiu, ktorú sme menili už 999 krát, lebo ujo choreograf ju stále zabudne a názor študentov ho nezaujíma. Tak som sa len zasa smiala. Smiala, až som v tom „smeji“ nejak pri tanci sa doplietla a napýtajte sa ma ako, ale vlastnou pravou rukou a vlastnými nechtami si vyrobila asi 5 centimetrový škrabanec cez oko. Už len čakám až opuchnem. Ako mi Jurko povedal: „K tvojim nechtom sa nebudem vyjadrovať, môj názor poznáš.“Ešte aj cez obedňajšiu prestávku mi pohľad do zrkadla vyčaroval úsmev, lebo rana je zjavne dosť hlboká, takže smiať sa v najbližších dňoch nebude v najbližších dňoch problém. Stačí nosiť pri sebe malé zrkadielko. Smiať sa na vlastnej hlúposti...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A nech sa už udialo za posledné mesiace čokoľvek, nech už som sa zobudila za akéhokoľvek počasia a za akejkoľvek nálady, tak sa v podstate nič nezmenilo. Veľa sa toho udialo, ale veľká zmena nastane až keď sa vrátim domov. Lebo budem Doma. Naozaj DOMA. A ak jar znamená to, že sa mi to kráti, tak si určite viete predstaviť ako dobre sa mi včera kráčalo domov. Domov v červenej baretke, farebnom šály a lyžiarksej mikine. Rozdiel? Bunda bola v ruksaku... Včera bolo dnes naozaj teplo. Už mi chýba iba vôňa orgovánu pred babkiným domom.

Lenka Čičatková

Lenka Čičatková

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

,,Zaumienila som si, že budem žiť večne a zomriem len v tom prípade, že by sa mi to nepodarilo."Yossarian Zoznam autorových rubrík:  Vysokoškolský životTam kde sa neumieraZaumienila si, že bude žiť večSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu